Adgangskort

Adgangskort får du utlevert i avdelingen første dag. Ved tap av adgangskort blir en fakturert med kr 250,- 

Alarm

Det finnes alarm på alle rommene som kan benyttes i akutte sitasjoner. 

Ved behov for hjelp eller spørsmål kontakt personalet enten ved å ta personlig kontakt eller ringe 52 80 51 95 

Besøk og besøkstid

Med hensyn til både smitte- og personvern ovenfor dine meddeltakere, er det ønskelig å unngå besøk på avdelingen.

Er det derimot behov, skal man forsøke at besøket skjer på eget deltakerrom eller i restaurant Utsikten som kan benyttes frem til kl 17.00.

Har du barn som pårørende, er de velkommen til å komme på besøk. Dette bør så langt som mulig avtales med personalet på forhånd mht tidspunkter og tilrettelegging av fasiliteter. 

Oppslagstavlen og digitale infoskjermer

På oppslagstavlen og de to digitale infoskjermene i avdelingen finner du diverse informasjon. Det er viktig at du leser der med jevne mellomrom.  

Du finner også en tavle med inn/ut kolonne ved utgangsdøren til avdelingen. Denne er det viktig at du bruker hver gang du går ut av avdelingen, også ved kortere turer ut. Dette om det blant annet skulle oppstå brann.    

Parkering

Vi tilbyr langtidsparkering som ligger på Flotmyr Syd (Revehallen), 7-8 minutters gange fra Revmatismesykehuset. Her koster det 100,- pr uke å parkere: 

 Slik fungerer det: 

  1. Ved ankomst benytt korttidsplass (av/påstigningsfelt) rett ved sykehuset 
    • Sett igjen baggasje
    • Registrer bilens nummer og betal i servicetorget
  2. Kjør og parker på vår langtids-plass ved Flotmyr, se bilde nedenfor. Det er skiltgjenkjenning på parkeringsplassen.

Beregn 15 minutter på å sette igjen bagasje, kjøpe p-kort, kjøre til p-plass og gå tilbake (ved normal gange). 

Parkeringstilbudet er et servicetilbud ut over behandlingstilbudet fra spesialisthelsetjenesten. Parkeringen betales av pasienten selv i tillegg til egenandel. 

P Revehallen og gangvei.jpg

Permisjon

Ønsker du permisjon under oppholdet, er det viktig at du fysisk gir beskjed til personalet slik at du blir registrert på permisjonslisten.

Frist for å be om permisjon er torsdag innen kl 11.00.

Du må gi beskjed om dato og klokkeslett for både utreise og retur.

Når du reiser på permisjon:

  • Gi beskjed fysisk til personal på Teamkontoret
  • Flytt din blå brikke på tavlen ut/inn når du reiser/ankommer

Dette for at vi skal ha oversikt over antall deltagere i avdelingen ved eventuelle hendelser/brann.

Røyking

Sykehusområdet er røykfritt. Det gjelder hele området.  

Varmepakning og ispakning

Vi har både varmepakning/«hvetebot» og is pakning til utlån ila oppholdet. Husk å levere disse inn etter bruk slik at andre også får mulighet til å benytte seg av disse. 

Vaskerom (Kun for deltagere på døgnrehabilitering)

Vi har vaskemaskin og tørketrommel til disposisjon. Vi benytter kun allergivennlige og uparfymerte vaskemidler.

Det oppfordres til vask av klær på dag- og ettermiddagstid. Det er ikke tillatt å bruke vaskemaskinen til toving.

Klær skal henges til tørk på eget rom - unngå bruk av fellesarealer til dette. 

Vask av rom (Kun for deltagere på døgnrehabilitering)

På tavlen på rommet ditt står det hvilke dager rommet ditt blir rengjort. Bosset blir også tømt disse dagene. 

For at rengjøringspersonalet skal kunne gjøre en god jobb, setter vi pris på at du rydder rommet og gjør det klart til vask. Vennligst ta bort det du har stående fremme fra alle vaskbare flater på rommet. Renholderne rydder eller flytter ikke på dine ting. På badet ber vi deg ta bort klær og rydde vekk toalettsakene dine, slik at renholder får gjort ordentlig rent.

Når renholdet pågår ber vi deg om å forlate rommet.

Verdisaker

Om penger, verdisaker, klær osv. som du har med deg skulle ødelegges, stjeles eller på annen måte komme på avveie, har ikke avdelingen/sykehuset ansvar for dette. Vi anbefaler deg å oppbevare minst mulig pengebeløp på avdelingen. Du finner låsbare skap i korridoren som kan benyttes.  

WiFi, internett og bruk av PC, nettbrett og telefon

Hele vårt helsekvartal har trådløst internett. Pasientene kan logge seg på eget gjestenett med egne enheter. 

Tilgang til internett er et viktig velferdstilbud for våre pasienter og besøkende. Tilbudet er avhengig av at alle brukere kjenner og følger HSRs reglement for PC- og internettbruk. 

Nettverksnavnet (SSID) til vårt gjestenett er gjest.ihelse.net. Når du skal koble deg opp, gjør slik: 

  1. Gå til WI-FI på din mobil og velg gjest.ihelse.net 
  2. En nettleser skal åpne seg automatisk. 
  3. Les nøye gjennom vilkårene. 
  4. Trykk "Godta" når du har lest og forstått vilkårene. 

Trådløst gjestenett er tilgjengelig i det meste av bygningen med unntak av noen "lommer" og underetasjen. 

Det er ikke tillatt å gå inn på innhold som kan virke støtende for andre.  

Vi oppfordrer dere til å vise fornuft med tanke på bruk av sosiale medier.